خداحافظی

خوب ٬ همه ماها یک بار به هم سلام می کنیم و یک بار هم باید خداحافظی کنیم .
آره ٬ این بار نوبت منه تا از شما خداحافظی کنم و برای مدتی از فضای وبلاگ و دوستان خوب بلاگی ام دور بمونم . قبلا هم گفتم که امسال سال حساسی برای من چون قراره توی آن سه اتفاق مهم بیافته : اتمام کارشناسی و کنکور کارشناسی ارشد - پیدا کردن یک کار خوب - .....
به سه دلیل مجبورم که برای مدتی از شما خداحافظی کنم :
اول اینکه : روزهای آخر ترم شده و کم کم باید به فکر امتحان ها بود .
دوم اینکه : آحتمالا از حدود یک ماه دیگه باید خانه رو تخلیه کنیم البته برای بنائی ٬ بخاطر همین باید دو - سه ماهی رو بریم تبعید . داریم میریم به خانه مون توی ......
سوم اینکه : فکرم بدجوری مشغوله ٬ البته جاهای خوب خوب میره . باید برای آینده ام تصمیم گیری کنم و باید حواسم حسابی جمع باشه . البته تا خدا چه خواهد و قسمت چه باشد .
آخرش هم اینکه روز چند روز پیش یک روز خوب برای من بود : روز نوزدهم اردیبهشت ٬ روز تولدم بود .
البته سعی می کنم هر چند وقت یک بار بیآم و ی سری بهتون بزنم .
پس : خداحافظ .

وطن شما !!

به یاد آنهائی که می باید می بودند اما حالا نیستند ؛ نگهبانان میهن را می گویم ، آنها را که می شناسید ؟       
در مفهوم لفظ (وطن ) تمام پیوندهای عاطفی انسان و گروه ، و رابطه او با مجموع همه سنتها و امیدها – الگوهای اجتماعی و آثار هنری – تصورات گروهی و آرمان های مشترک که محیط فرهنگی وی را تشکیل می دهند خلاصه شده است .
میهن پرستی ( یک امر اجتماعی عمومی ) است که در تمام جوامع مدنی تظاهر می کند .
پیوند میان یک شخص و کشورش صرفا جغرافیائی یا تصادفی نیست و این پیوند حیاتی و معنوی و مقدس است . کشور او مظهر و در عین حال راه وصول به عالم نیرومند و نامرئی قهرمانان و نیاکان و قوای حیات بخش است .
وطن به هر حال عبارت است از : یک سرزمین و انبوه مردگان .
حالا : شما درباره " وطن " حرف بزنید . اصلا شما به چی میگید " وطن " .از احساستون درباره وطنتون حرف بزنید .

 

مجلس و مهریه

یکی از بحث هائی که همیشه توی کشور ما مطرح است ، مسئله ازدواج و به طبع موانع ازدواج جوانان می باشد . یکی از آنها مشکل مهریه است ، ی زمانی فقط برای تبرک بخشیدن به این سنت الهی : به نیت پنج تن یا دوازده معصوم و .... مهریه رو تعیین می کردند اما امروزاوضاع فرق می کنه و به قولی حتی نرخ تورم یا تغییر نرخ بنزین هم می تونه در تعیین مهریه موثر باشه !
تازگی ها دولت و در راس آن مجلس به فکر افتاده تا این مشکل رو حل کنه ، طوری که چند وقتی است که توی مجلس طرح یکپارچه کردن مقدار مهریه مطرح شده . در اوائل قرار بود بر اساس محل سکونت دختر ، مهریه رو تعیین کنند اما این باعث اعتراض ی عده ای شد که معتقد بودند این تبعیض و ظلم است در حق دختران پائین شهر . از طرف دیگه این میشه مثل قدیم که بر روی آدمها نرخ می گذاشتند . به هر حال .....
اما در طرح جدید مجلس قرار شده که ی مقدار مشخص برای تمامی مناطق کشور مشخص بشه که اون 200 سکه بهار آزادی است .
اما به نظر شما : این کار اصلا درسته !؟ این طرح می تونه مشکل رو حل کنه ؟! به عقیده شما مهریه رو بر چه اساسی باید تعیین کرد ؟!