یک تکه استخوان

بالاخره بعد از دو هفته تونستم به بلاگ اسکای وصل بشم.تا اینجا روزهای سال نو مثل روزهای سال قبل بوده اند، با همان ویژگیها.  همه ما امیدوار بودیم سال نو را با تغییر یا  حداقل اندکی تغییر شروع کنیم اما این آرزو هیچ گاه در کشور ما تحقق پیدا نخواهد کرد. برای مثال چهارشنبه همین هفته بود که سوار اتوبوس خط ولیعصر-یوسف آباد شده بودم .از قضا آقای راننده هم از دنده چپ بلند شده بود و هم خودش رو مجری قانون می دانست. به خاطر همین نه خارج از ایستگاه مسافر سوار می کرد و نه پول خرد قبول می کرد در جایی که هیچ باجه بلیط فروشی وجود نداشت. در یکی از ایستگاه ها آقای راننده با خانمی که قصد سوار شدن داشت اما بلیط همراه نداشت جر و بحثشون شد. این جر و بحث اولیه تبدیل شد به یک فحاشی شدید تا جایی که همدیگر را با الفاظی مانند (با عرض معذرت) سگ،چخه چخه و میمون آزاد خطاب می کردند. در این میان یکی از مسافران به آقای راننده گفت "مرحمت نموده این یک تکه استخوان را با هم تقسیم کنید تا مردم هم به زندگی شان برسند." که باعث انفجار اتوبوس شد.
تا کی باید شاهد چنین جر و بحث و درگیری مابین مردم باشیم ؟! چرا باید در جامعه ای که ادعای داشتن فرهنگ غنی دارد مردم بر سر دو بلیط این طور با هم دعوا کنند؟! در شرایطی که فشار اقتصادی و ناکامی دولت ،مردم را خسته و درمانده کرده است بهتر نیست مردم با یکدیگر متحد شده و گامی در جهت حل مشکلات جامعه بردارند؟
پیرمردی می گفت در زمان قدیم درشکه ران ها با شلاق به اسبها می زدند و اسبها که دستشان (البته سُمشان) به درشکه ران نمی رسید همدیگر را گاز می گرفتند. به نظر من این نکته به درستی در مورد اوضاع کشور ما صدق می کند، آیا اینطور نیست؟!

دوستان وبلاگی من ، سلام . بالاخره عید هم تمام شد و وبلاگی ها دوباره دور هم جمع شدند . عید امسال برای خود من ، همراه با آرامش بود اما حیف در روزهای آخر اتفاقی برای من افتاد که باعث شد روزهای آخر را با ناراحتی بگذرانم . امسال من فقط از دو نفر عیدی گرفتم : از مادرم و از خدا ، عیدی که از مادرم گرفتم نقدی بود و عیدی که امسال از خدا گرفتم یک چشم باد کرده و صورت همراه با باد و تورم بود که اصلا شیرینی یک عیدی را نداشت .
در آخر امیدوارم که سال خوبی داشته باشید همراه با موفقیت و شادی . راستی شما چی عیدی گرفتید  ؟ ( امیدوارم که عیدی های شما مثل عیدی که من از خدا گرفتم ، عیدتان را خراب نکرده باشد ) .