ما و کشورهای عزیزتر از جان !؟


برداشت اول : نظیر الله کیست ؟ او چکاره است ؟ اصلا اهل کجاست ؟
بیشتر ماها به راحتی می توانیم جواب این سوال ها را بدهیم : نظیر الله مردی از افغان که تا به حال به کشتن 6 زن خیابانی در ایران اقرار کرده است . او هم از کشور دوست و برادر افغانستان است .
کشور دوست و برادر افغانستان ، کشور دوست و برادر عراق ، کشور دوست و برادر فلسطین ، کشور دوست و برادر لبنان و ....
دیگه کشوری نمانده که ما آن را دوست و برادر خطاب نکرده باشیم . نتیجه داشتن این همه کشور دوست و برادر برای ما ایرانی ها چه بوده ؟ فقر ـ گرانی ـ فساد .
همیشه خدا تا در کشوری جنگی رخ داده، یا سیلی از آوارگان آن راهی ایران شده اند و یا هم که چشم به کمک های ایران داشته اند . مثل اینکه از ما .....تر پیدا نکرده اند .
نظیرالله هم یکی از این آوارگان افغان است که به خاطر جنگ در کشورش به ایران کوچ می کند و ایران را برای هوس بازی و قتل و غارت انتخاب می کند و همانطور که گفتم او تا به حال به قتل 6 زن خیابانی اقرار کرده است .
تا کی ما باید میزبان این همه افغانی ، عراقی . حتی هندو و پاکستانی باشیم و تا کی باید جور آنها را بکشیم . زمانی ایران را افغان ها پُر کرده بودند و حالا نوبت به عراقی ها رسیده تا در ایران ساکن شوند ( بخصوص در شهرهای مشهد و قم ) و مدتی را دور از جنگ و خونریزی جولان دهند .
یک زمانی مسولان در مورد ازدواج دختران ایرانی با پسران افغانی و اختلاط نسل هشدار می دادند و حالا در مورد ازدواج دختران ایرانی و بخصوص دختران مشهدی و قُمی با پسران عراقی هشدار می دهند .
تا همین چند سال پیش بود که ما و عراقی ها دشمن خونی همدیگر بودیم اما حالا آنها رفیق فابریک جمهوری اسلامی محسوب می شوند و حیف از آن جوانانی که در این خصومت جانشان را از دست دادند .
نتیجه داشتن این همه کشور دوست و برادر برای ما ایرانی ها چه بوده ؟
برداشت دوم : آدم بدشانس به من می گویند !! اصلا به من شادی و تفریح نیامده چون دیروز همراه پسر عمه ام رفته بودیم بیرون تا یک کمی بگردیم اما نزدیکی های خانه پای چپم شدیدا پیچ خورد . جالب این جاست که باید با این پای چُلاقم جمعه بروم مسافرت . پس تا سلامی دیگر خداحافظ البته اگه زنده ماندم .

المپیک


از امشب بازیهای المپیک بطور رسمی آغاز می شود و ورزشکاران کشورها نتیجه دوسال زحمت خود را می بینند اما از همین آغاز بازیها حاشیه ها برای ورزشکاران ایرانی شروع شده ، آرش میر اسماعیلی جودوکار کشورمان به دلیل اینکه در دور اول باید با ورزشکاری از اسرائیل دیدار می کرد انصراف داد . این سرنوشت خیلی از ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی تا به حال بوده و جالب اینکه بعدها از این ورزشکاران تقدیر شده است و مایه مباهات عده ای از مسولین کشور بوده است .
هدف من از گفتن این مطلب این بود که مگر جزء این است که برای این که آرش میر اسماعیلی تا به این مرحله از این مسابقات برسد ، چندین میلیون از بیت المال و بودجه کشور هزینه شده است پس چرا باید به خاطر یک سری اعتقادات و ارزش های غلط چنین ضررهائی به ورزش کشور وارد شود ؟ حالا که ما با اسرائیل سر جنگ داریم چرا از این فرصت ها استفاده نمی کنیم و با مغلوب کردن حریفان اسرائیلی ، در مقابل این کشور عرضه اندام نمی کنیم ؟ تا کی باید از واقعیات جهان فرار کرد و به این روش ادامه داد ؟ شاید هم به توانائی ورزشکارانمان شک و تردید داریم که از چنین مبارزه هائی فرار می کنیم !؟ برای این ورزشکار چه چیزی جای مدال با ارزش المپیک را خواهد گرفت و آیا این نوعی دهن کجی به ورزشکاران کشورمان نیست !؟

دونگاه


نگاه اول : امسال هم مثل سالهای گذشته دولت با یک کسری بودجه روبروست ، با کسری حدود چهار هزار میلیاردی . جالبه که از این مبلغ هزار میلیارد آن در بخش یارانه هاست و هزار میلیارد آن در بخش هزینه های پرسنلی و جاری ادارات کشور ( وای به حال کارمندان دولت ) .
در مورد یارانه ها یک سوالی برای من پیش آمده و آن اینکه تا کی دولت باید یارانه پرداخت کند و در مقابل از کسری بودجه شکایت کند ؟ آیا نمی شود این یارانه ها را در بخش های عمرانی یا صنعتی یا هر بخش و حوزه دیگر سرمایه گذاری کرد و باعث رشد کشور شد ؟
نگاه دوم : دولت ادعا می کند که توانسته نرخ تورم را در چند سال گذشته و در حدود 16 درصد کنترل کند . جالبه که بالاترین نرخ تورم در سال 1374 بوده است که در حدود 49 درصد بوده و پائین ترین نرخ تورم مربوط به سالهای 1364 و 1369 بوده که یک رقمی بوده اند . شما چقدر با این ادعای دولت موافقید ؟