سوغاتی

ظهر فردا ، خاله ام از سفر سوریه بر میگردد و همه فامیل شب مهمان ایشان هستیم . قدیم ها وقتی که زائری از سفر کربلاء یا سوریه بر می گشت ، کٌلی برایش بریز و بپاش می کردند اما امروزه دیگر این خبرها نیست . شاید یک دلیلش این باشد که سفرهای امروزی دیگر به سختی گذشته نیست و مردم بیشتری به این مسافرت ها میروند . دلیل دیگر هم ضعف اقتصادی مردم است ( دست روی هر نکته ای که می گذاری ، یکی از دلایلش همین ضعف اقتصادی است ) و شاید هم این سفر ها دیگر ارج و احترام گذشته را ندارند .
گذشته از این حرف ها ، کم کم سنت پسندیده سوغاتی دادن ( البته برای ماهائی که سوغاتی می گیریم ) در حال از بین رفتن است بطوریکه هرکسی که قصد سفر دارد قبل از سفر اعلام می کند که خبری از سوغاتی نیست ( این طوری حال امثال من را می گیرند ) . به عقیده من یکی از بهترین حس هائی که هر انسانی تجریه می کند حس گرفتن سوغاتی ( و در کل ، هدیه گرفتن ) است .
خلاصه اینکه ، سفر رفتن و سوغاتی آوردن و البته مهمتر از بقیه سوغاتی گرفتن ، دیگر حال و هوای گذشته را ندارد و یک جورائی حالت مصنوعی به خود گرفته است چون همه از روی ناچاری و بخاطر رو دربایستی سوغاتی می آورند . نظر شما چیه ؟

 

نظرات 8 + ارسال نظر
مسیح سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:42 http://aaddee.blogsky.com

سلام

خوب مثل همیشه حرف درستی زدی و نظر می پرسی

هیچ چاره ای هم نیست جز تایید

آخه با حرف حساب که نمی شه مخالفت کرد

البته گاهیم چشم و هم چشمی موثره تو سوقاتی آوردن

و گاهی مقام و موقعیت سوقاتی گیرنده

و گاهی ...

...

سربلند بمونی و ایرونی

علی بی غم سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:15 http://aliakbarabdoli.blogsky.com

سلام
امیدوارم به سلامتی برگردن و زیارتشون قبول باشه.
سوغاتی دیگه برای ما ها زیاد معنی نداره ولی اگه کسی بده خوب خوشحالم میشیم .
امیدوارم که برای شما یه سوغاتی خوب بیارن .
البته به سلامتی برگشتن به نظر من بهترین سوغاتی که نه ولی میتونه باشه.
پیش منم بیا.
تا بعد...

آرتا سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:41

خوشبختانه تو خونواده ما هنوز سنت سوغاتی دادن از بین نرفته!
امروز خالم داره میره مکه و ما دیروز رفتیم دیدنش و کلی سفارش دادیم که برامون چی بیاره و چی نیاره
D:

سارا سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 09:39 http://dailynotes.blogsky.com

آی گفتی....... فکر کنم پیر هم که بشیم عین بچه ها ذوق می کنیم از سوغاتی گرفتن.
این مامان من کربلا رفته بود کلی واسه همه سوغاتی آورد فکر کنم سوریه و مکه(امسال قراره بره) که بره وضعمون توپ بشه!
راستی کدوم خاله؟مامان همون قوم و خویشتون که ... است؟
بهشون سلام برسون.بگو ما هم یه جورایی باهاشون نسبت داریم ها!سهم ما رو کنار بذارن.

المیرا سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:33 http://leiymadani.blogsky.com

من با این که جیبم پاک تر از قلب مهرانه ولی اگه رفتم سفر برات سوغاتی می یارم.
:)

آرتا سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 15:14

سلام. آدرس رو تو بلاگ گذاشتم . اومدم اینجا هم برات بنویسم:
تهران . خیابان شهید باهنر ( نیاوران ) خیابان آقایی . مرکز ایرانی مجامع بین المللی
ساعت : ۱۵ الی ۲۰ بعداز ظهر
۱۹~۲۱ خرداد ماه
اگه رفتی حتما غرفه ما رو هم ببین
پیشاپیش ممنون

مسیح سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 19:37 http://aaddee.blogsky.com

بازم سلام دوست خوبم

اگر با من نبودش هیچ میلی ...

ممنون از کامنتی که برام گذاشتی

اما توصیه می کنم بیای از همونجا کپیش کنی که بتونی سرجاش بذاری !!!

سربلند بمونی و ایرونی

سپهر سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 23:39 http://sepehrlp.blogsky.com/

فقط میگم خوش باش....
بعد میگم موفق باشی..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد